Hi, Guest user
België
  • Inbox 3
  • Reclame 1
  • Spam 1
VANDAAG

17/11/2019

  • Overal zitten we, o-ve-ral
    Net als jij straks!
  • Hoe dicht bij je klant sta je?
    Met ons geef je hem nog net geen handdoek aan na het douchen.
  • Howdy partner!
    Don’t be a stranger
VANDAAG

17/11/2019

  • myShopi inspirational newsletter
    Check de meest recente nieuwtjes en blogposts.
VANDAAG

17/11/2019

  • FWD: Het enige wat ik wil horen Guido,
    zijn vragen, antwoorden en punten.
Davy Meykens webdesigner Van: Davy Meykens
Howdy partner!

Hey stranger,

Wil je alvast een klein beetje proeven van wat we kunnen betekenen voor je? Vul dan hieronder je voornaam in. Dat is al genoeg om dit eerste contact net wat persoonlijker te maken.

Je hoeft geen schrik te hebben dat we je gegevens delen met anderen. Als online experts weten we als geen ander hoe we moeten omgaan met je gegevens zodat je niet ineens allemaal ongewenste e-mails ontvangt. Behalve misschien van Guido van Het eiland, maar die belanden automatisch in je spambox. ;) Kijk zelf maar eens.

Groeten,
Davy

Denny Garzon Van: Denny Garzon
Hoe dicht bij je klant sta je?

Hoi

Wij weten precies hoe we al je klanten subtiel, heel gericht en persoonlijk kunnen aanspreken. Zo neem je iedere individuele klant mee naar je nieuwe webshop, hogere omzet of meer naamsbekendheid. Hoe we dat doen? Met e-mail marketing, slimme websites en branding. En een hoop kennis en ervaring, bewijsdrang en nuchter boerenverstand.

Met Docom neem jij een plek in het leven van je klanten in en kom je pas echt dichtbij. Je geeft ze nog net geen handdoek aan na het douchen. En dat zonder dat jij daarvoor massa’s moeite hoeft te doen. Dat doen wij wel. Met liefde zelfs.

Groeten, Denny

Davy Meykens webdesigner Van: Davy Meykens
Overal zitten we, o-ve-ral

Hey

Facebook. LinkedIn. Instagram. Twitter. Zit jij erop met je bedrijf of merk? Wij wel. Wil je in de gaten houden hoe we websites en direct mailings afstemmen op bijvoorbeeld Tim (31) uit Hasselt die van hardlopen houdt en graag kookt voor zijn vriendin? Welke ontwikkelingen er plaatsvinden binnen Docom zelf? Hoe het gaat met mijn collectie Bijzondere Gadgets? (Wist je dat het masker van Bane de hele dag over mijn schouder meekijkt?) Of wanneer Denny nu eens eindelijk wint met poolen? We linken graag met je! Want wij zijn ook benieuwd naar jouw online escapades!

instagram docomagency Bane

Hopelijk tot op social media!

Groeten, Davy

Frankie Loosveld Het Eiland Van: Frankie Loosveld
FWD: Het enige wat ik wil horen Guido

Oei, heb ik u in de cc gezet. Excuseer!


-----

Van: Frankie Loosveld [mailto:f.loosveld@cynalcomedics.be]
Verzonden: woensdag 23 mei 2018 14:22
Aan: Guido Pallemans | Cynalco Medics <g.pallemans@cynalcomedics.be>
Onderwerp: Het enige wat ik wil horen Guido


Het enige wat ik wil horen Guido,
zijn vragen, antwoorden en punten.

Zo is het beloofd aan Michel en zo zal het ook gebeuren.

Promoties. Beter.

Portfolio  |  Project myShopi

#holycow #mercimyshopi #e-mailmarketing

Lily van myShopi

First things first.

Feiten en cijfers.

  • MyShopi houdt naast een website en app zijn volgers via e-mail op de hoogte van kortingen, cashbacks en promoties van Belgische winkels
  • Meer dan 150.000 ontvangers
  • Ongeveer 50 procent Nederlandstalig en 50 procent Franstalig
  • 3 keer per week een mailing
  • 3 verschillende soorten mailings in totaal
Denny Garzon online marketing specialist
Denny aan het woord:

Een oproep van myShopi op LinkedIn voor een e-mail marketing specialist waarop we reageren (waarvan we eigenlijk niet veel verwachten door het massale aantal reacties van andere professionals) leidt in een paar dagen al tot een samenwerking. Opmerkelijk genoeg mogen we als enigen langskomen op het hoofdkantoor van myShopi. Huh? Er ontstaat een samenwerking in het teken van ons groot bakkes, myShopi’s digitale intrede in de eenentwintigste eeuw, gemiste hartslagen en halflege pintjes.

Holy cow!

Het blijft even stil op kantoor als we het zien. Terwijl we gebroederlijk schouder-aan-schouder onze neuzen slechts een paar centimeter van het scherm houden om een detail in een afbeelding tot op de pixel te analyseren, zien we in een ander tabblad een nieuwe post op LinkedIn verschijnen. MyShopi, van de promoties van winkels zoals Carrefour, Gamma en ICI Paris XL en Lily, het grappige cartoonfiguurtje met de dot in het haar, zoekt een e-mail marketing specialist. Hun eigen specialist verlaat het bedrijf. Uit de oproep blijkt dat er bij myShopi wat onrustig op de stoelen wordt geschuifeld vanwege de tijdsdruk. De mailings en nieuwsbrieven maken immers een belangrijk onderdeel uit van de bedrijfsvoering. We zeggen niks, maar voelen het allebei. Davy’s ogen beginnen te glinsteren en ik schraap mijn keel. Wat een kans! MyShopi!

Project Myshopi

Ongemakkelijk schuifelen.

Blijkbaar glinsteren er meer oogjes en worden er meer kelen geschraapt, want de reacties op de oproep volgen elkaar in snel tempo op. Bijna per seconde zien we enthousiaste specialisten van bekende onlinebureaus naar voren geschoven worden en zelf reageren. Daardoor schuifelen wij weer wat ongemakkelijk op onze stoelen. ‘Eh, denk je dat we überhaupt kans maken als kleine online marketing agency?’, vraag ik aan Davy. Maar tegelijk weten we ook: wie niet waagt, moet achteraf niet blèten (of iets in de strekking), dus Davy begint driftig te tikken op zijn klavier. Teksten als ‘jong bedrijf’, ‘hartje Hasselt’, ‘nogal wat bewijsdrang’ en ‘werken ook voor Bose, de internationale producent van audioapparatuur’ verschijnen op het beeldscherm. Even nalezen. Goed? Goed. Enter. Davy leunt achterover in stoel en knikt. ‘En dan is het nu een kwestie van wachten.’ We verwachten dat als er al een reactie komt van myShopi, dat wel even duurt. Niet bepaald! Een paar uur later horen we al dat we mogen langskomen. Als enigen. ‘Huh? Alleen wij? Zeggen ze waarom?’, vraag ik aan Davy. Maar aan zijn gezichtsuitdrukking te zien, weet hij net zo veel als ik. #pleasantlysurprised

Damn right, myShopi!

Tot in de puntjes voorbereid en met een professionele uitdrukking op onze gezichten nemen we een paar dagen later plaats in de stoelen van het Diegemse hoofdkantoor van myShopi. Dat de myShopi’ers van aanpakken weten, wordt weeral bewezen. Al snel wordt duidelijk waarom alleen wij naar Diegem mochten afreizen: Bose is natuurlijk een overtuigende referentie die voor ons spreekt. Knopen zijn er om door te hakken, dus na een open gesprek zetten we ter plekke onze signaturen onder een mooie overeenkomst voor het verzorgen van de mailings. Met ingehouden enthousiasme lopen we zo beheerst mogelijk (maar misschien nog steeds iets te vlot) het hoofdkwartier weer uit. Zodra we buiten staan, pers ik het eruit: ‘Holy cow! Dat ging goed!’ En als we de bescheidenheid even laten varen: you’re damn right, myShopi. Want naast enthousiast en dankbaar, zijn we vastbesloten om te laten zien wat we kunnen.

E-mail campagne voor myShopi

We mogen niet.

Daar gaan we! We moeten ons eerst bewijzen. Dat snappen we als geen ander, hoewel we staan te trappelen van ongeduld om te tonen wat we allemaal kunnen betekenen voor myShopi. We mogen de content van de nieuwsbrieven en mailings in de ontwerpen plaatsen, de visuals opmaken en de resultaten van de direct mailings meten. Na maar liefst twee hele weken houden we het niet meer. We zien veel kansen om de direct mailings te verbeteren en dat begint met het responsive maken van de nieuwsbrieven en mailings. Hard nodig in onze ogen. Onze handen jeuken om eraan te beginnen, al zijn we ons wel degelijk ervan bewust dat we als twee jonge kerels die een kleine agency runnen brutaal kunnen overkomen en misschien beter even moeten wachten met dit gesprek. Dat doen we dus niet. We bespreken onderling de kansen en werken verschillende voorstellen uit met nieuwe templates – uiteraard responsive, het was 2017. We kaderen alle mogelijkheden af en in. We bespreken de kansen voor myShopi nog eens door. We bereiden het gesprek tot op de komma voor. Ik: ‘We hebben toch ook gewoon gelijk?!’ Davy: ‘Ja! We gaan ervoor!’ Vol goede moed stappen we de meeting in, bewapend met een hele hoop ambitie, feiten, cijfers en voorstellen. Het resultaat? Helemaal niets. We hadden echt moeten wachten. Dat krijg je met een groot bakkes, hè? Les geleerd.

Merci myShopi!

MyShopi is myShopi niet als het bedrijf niet toch oog zou hebben voor kansen. We blijven in gesprek gaan met elkaar over de mogelijkheden die we zijn, maar we kennen onze plek. Tegelijk zijn we nog steeds rotsvast overtuigd van de meerwaarde die we kunnen bieden. En geleidelijk raakt myShopi dat ook. Na een dikke maand zorgt onze ongetwijfeld irritante koppigheid dan toch voor groen licht van myShopi om de direct mailings responsive te maken voor alle apparaten, zoals smartphones en tablets. Merci myShopi! En nu moeten we onszelf bewijzen natuurlijk. Mooi, want aan – soms een ietwat overdreven – bewijsdrang ontbreekt het ons niet. Eerst nemen we de lay-out van de mail met de myShopizine (met tips en blogs), de promomail (met specifieke promoties en kortingen) en de Sundaymail (met de folders voor de aankomende week) onder handen. Die zien er nu veel frisser uit. Uiteraard maken we ze ook responsive én zorgen we ervoor dat iedere e-mail client deze goed weergeeft, ook oude versies. Of je nu gebruikmaakt van Outlook 365, Gmail of Hotmail, de e-mails zien er altijd strak uit. Tot slot schrijven we zelf een php-code die we in de mailings verwerken. Hierdoor kunnen de e-mails sneller gevuld worden, wat myShopi geld bespaart en ons de mogelijkheid biedt om efficiënter te werken. Zo.

myShopi email mockup

De resultaten.

Wat bracht dat nu op?

  • Nieuwe template voor e-mail campagnes: 18 procent meer klikken
  • Strakke e-mails in nieuwe én oude versies van iedere e-mail client
  • Geleerd dat je soms, heel soms, wat minder brutaal mag zijn om het doel van de opdrachtgever te behalen

Gemiste hartslag.

Al die afgewerkte taken op onze todolist voor myShopi klinken mooi, maar wat levert dat nu op? Want zoals Davy eerder al heel terecht tegen me zei: ‘Na onze vastberadenheid moeten we wel écht met goede resultaten komen.’ Het was dan ook niet gemakkelijk om geduldig af te wachten tot de cijfers binnendruppelen. Maar zoals wij wel vaker roepen: ‘Niet gemakkelijk gaat ook!’ Dus uiteindelijk zijn ze daar: De Resultaten. De e-mail met het vernieuwde myShopizine wordt maar liefst 16 procent vaker geopend dan voorheen. Gevolg: een plotselinge ‘Yeah!’ van mij die als een zweepslag door de ruimte knalt en een gemiste hartslag van Davy die op dat moment diep in een andere opdracht verzonken is. Ook de doorklikken van deze e-mail stegen, en dat met 19 procent. Maar nu wordt het spannend. Want de promomails van myShopi waren al populair bij de ontvangers. Hebben we ook daarvan de cijfers weten op te krikken? Een groot gat tussen de resultaten van de verschillende e-mails werkt natuurlijk niet in ons voordeel. Maar we mogen tevreden zijn: de promomails werden 6 procent meer geopend en de ontvangers klikten 16 procent meer door. Ook de Sundaymails lieten een stijging: ze werden 7 procent meer geopend en leverden maar liefst 18 procent meer doorklikken op. Met andere woorden: wij keken even vol trots in onze agenda’s om te checken wanneer de volgende meeting met myShopi ook alweer was. ‘En dan nu een pintje voor we weer de cijfers induiken’, kondigt Davy aan. ‘Want die kunnen altijd verder omhoog.’ Daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens. En nu we ons hebben bewezen, hopen we natuurlijk op meer ruimte van myShopi om hun e-mails nog dichter bij hun volgers te brengen. Al zullen we dat deze keer wellicht met wat minder bravoure presenteren. Dus toen ik zei: ‘Weet je wat ook perfect zou passen bij myShopi?’, was dat pintje nog niet eens halfleeg.

Al genoeg gezien?
Contacteer ons voor een offerte.

Of ontdek nog een interessant project

Project Bose | E-mail campagnes, webdesign, ...



Website Bose

Werken voor een wereldleider in geluidstechnologie.

DOCOM @ BOSE.

Sinds 2015 werken wij mee aan de online media van Bose, het bedrijf dat letterlijk en figuurlijk op wereldniveau de toon zet in de productie van geluidstechnologie. Wij spitsen ons vooral toe op het ontwerpen en ontwikkelen van aantrekkelijke e-mail campagnes. Maar we mogen ook meedenken over de processen binnen Bose. Want daarvan kregen sommige teamleden jeuk. Het resultaat? Onder meer het verkorten van de doorlooptijd van een mailing van zes weken naar één week. Buya!

Lees het verhaal