Hi, Guest user
Ashburn
  • Inbox 3
  • Reclame 1
  • Spam 1
VANDAAG

19/07/2019

  • Overal zitten we, o-ve-ral
    Net als jij straks!
  • Hoe dicht bij je klant sta je?
    Met ons geef je hem nog net geen handdoek aan na het douchen.
  • Howdy partner!
    Don’t be a stranger
VANDAAG

19/07/2019

  • myShopi inspirational newsletter
    Check de meest recente nieuwtjes en blogposts.
VANDAAG

19/07/2019

  • FWD: Het enige wat ik wil horen Guido,
    zijn vragen, antwoorden en punten.
Davy Meykens webdesigner Van: Davy Meykens
Howdy partner!

Hey stranger,

Wil je alvast een klein beetje proeven van wat we kunnen betekenen voor je? Vul dan hieronder je voornaam in. Dat is al genoeg om dit eerste contact net wat persoonlijker te maken.

Je hoeft geen schrik te hebben dat we je gegevens delen met anderen. Als online experts weten we als geen ander hoe we moeten omgaan met je gegevens zodat je niet ineens allemaal ongewenste e-mails ontvangt. Behalve misschien van Guido van Het eiland, maar die belanden automatisch in je spambox. ;) Kijk zelf maar eens.

Groeten,
Davy

Denny Garzon Van: Denny Garzon
Hoe dicht bij je klant sta je?

Hoi

Wij weten precies hoe we al je klanten subtiel, heel gericht en persoonlijk kunnen aanspreken. Zo neem je iedere individuele klant mee naar je nieuwe webshop, hogere omzet of meer naamsbekendheid. Hoe we dat doen? Met e-mail marketing, slimme websites en branding. En een hoop kennis en ervaring, bewijsdrang en nuchter boerenverstand.

Met Docom neem jij een plek in het leven van je klanten in en kom je pas echt dichtbij. Je geeft ze nog net geen handdoek aan na het douchen. En dat zonder dat jij daarvoor massa’s moeite hoeft te doen. Dat doen wij wel. Met liefde zelfs.

Groeten, Denny

Davy Meykens webdesigner Van: Davy Meykens
Overal zitten we, o-ve-ral

Hey

Facebook. LinkedIn. Instagram. Twitter. Zit jij erop met je bedrijf of merk? Wij wel. Wil je in de gaten houden hoe we websites en direct mailings afstemmen op bijvoorbeeld Tim (31) uit Hasselt die van hardlopen houdt en graag kookt voor zijn vriendin? Welke ontwikkelingen er plaatsvinden binnen Docom zelf? Hoe het gaat met mijn collectie Bijzondere Gadgets? (Wist je dat het masker van Bane de hele dag over mijn schouder meekijkt?) Of wanneer Denny nu eens eindelijk wint met poolen? We linken graag met je! Want wij zijn ook benieuwd naar jouw online escapades!

instagram docomagency Bane

Hopelijk tot op social media!

Groeten, Davy

Frankie Loosveld Het Eiland Van: Frankie Loosveld
FWD: Het enige wat ik wil horen Guido

Oei, heb ik u in de cc gezet. Excuseer!


-----

Van: Frankie Loosveld [mailto:f.loosveld@cynalcomedics.be]
Verzonden: woensdag 23 mei 2018 14:22
Aan: Guido Pallemans | Cynalco Medics <g.pallemans@cynalcomedics.be>
Onderwerp: Het enige wat ik wil horen Guido


Het enige wat ik wil horen Guido,
zijn vragen, antwoorden en punten.

Zo is het beloofd aan Michel en zo zal het ook gebeuren.

Konnichiwa Bose!

Portfolio  |  Project Bose

Wereldwijd klanten bereiken voor geluidsgigant. Zelfs in Japan.

Bose worldwide

First things first.

Feiten en cijfers.

  • Wereldleider in geluidsapparatuur
  • E-mail campagnes voor de Europese markt, VS, Canada, Australië, China, Japan, Arabische Emiraten, ...
  • Miljoenen ontvangers over de hele wereld
  • In totaal dagelijks meerdere mailings
Davy Meykens Webdeisgner en e-mail marketing specialist
Davy aan het woord:

Ontvang jij de e-mails van Bose, wereldleider in geluidsapparatuur? Dan krijg jij het werk van onder meer Docom in je inbox! Al sinds 2015 mogen wij ons bemoeien met de websites en e-mails van Bose. En dat is niet alleen een thuiswedstrijd. Alle e-mails van Bose aan al zijn ontvangers in de hele wereld lopen via het team waarvan ik deel uitmaak. Van Canada tot Australië en van de Arabische Emiraten tot Japan. Toch leek de samenwerking met de internationale geluidsgigant in eerste instantie niet verder te komen dan een gesprek in Genk. Hieronder meer over hoe ik niet op tweede gesprek mocht komen, hoe de multiculturele horecasector van Genk een enorme boost kende en hoe een vastberaden team de doorlooptijd van e-mail campagnes verkortte met 83 procent.

Bose gooit het roer om.

In 2015, wanneer ik nog als freelancer mijn eerste schrede zet in de wereld van zelfstandige ondernemers, stuurt een oud-collega me de omschrijving van een opdracht toe waarvan hij denkt dat het ‘weleens iets zou kunnen zijn’. Fijne mensen, oud-collega’s. Want hij blijkt volkomen gelijk te hebben. De opdracht in kwestie is er een van Bose, voor een senior webdesigner. Bose zoekt iemand voor het development en design van e-mail campagnes, het ontwerp van website assets zoals afbeeldingen, promotionele banners en headers en front-end development, wat zorgt voor een vlekkeloze technische werking tussen de voor- en achterkant van de website. ‘Interessant …’, mompel ik tevreden tegen mijn computer. Maar eigenlijk bedoel ik: mooie kans om bij een superprofessioneel bedrijf mijn passie voor e-mail marketing alle ruimte te geven! En om bij te leren! Ik kan niet wachten om te zien met welke software Bose werkt. En al snel vormen de woorden op mijn scherm een e-mail die goed genoeg blijkt voor een kennismakingsgesprek bij de wereldleider in audioapparatuur.

Bose office

In shtijl naar Genk.

De IT-afdeling bevindt zich op dat moment nog in Genk, dus ik trek in mijn beste pak, in shtijl dus, naar het Genkse voor een kennismakingsgesprek. In een typisch sollicitatiegesprek maakt Bose kennis met mij, ik met Bose en met hun werkplekken. Maar als ik die zie, moet ik wel even slikken. ‘Eh, het is hier wel rumoerig’, zeg ik eerlijk tegen de manager. ‘Absoluut’, geeft hij aan. ‘Onze IT-afdeling groeit duidelijk uit haar jasje.’ Dat is nogal een understatement. Het bruist, suist en ruist en ik vraag me af of ik hier wel echt productief kan zijn. Gelukkig bevindt mijn eventuele werkplek zich op een rustigere verdieping. Nog steeds een omgeving die wervelt van de bedrijvigheid, maar wel een waarin ik me kan concentreren. Ook de manager ziet het wel zitten en enkele dagen later hoor ik al dat ik op tweede gesprek mag komen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel heel tevreden ben met deze ontwikkeling in mijn vroege carrière als ondernemer.

Eèèn toch niet op tweede gesprek.

‘Doeme!’ Ik mag toch niet op tweede gesprek komen. Op de dag van het gesprek zelf ontvang ik een telefoontje van de manager. ‘Het spijt me, Davy, maar intern is er een kennis van een medewerker naar voren geschoven die de opdracht mag oppikken.’ Ik geef het ruiterlijk toe: ik ben een beetje teleurgesteld. Het is wel Bose! Over referenties gesproken, zéker als je net zelfstandig bent geworden. Maar allé, zo gaat het in het bedrijfsleven en onder het motto ‘you win some, you lose some’ en ‘stop nu eens met zagen’ (aangedragen door mijn vriendin) besloot ik het los te laten en verder te werken. Les geleerd: iets is pas zeker als iemand ergens een krabbel onder zet. En eerder niet. #ondernemerslife #whatyagonnado #lessonlearned

Nog steeds niet op tweede gesprek.

De kennis van de Bosemedewerker begint enthousiast aan de opdracht, maar bijt zijn tanden erop stuk. Dus twee weken na ons laatste contact verschijnt ‘Bose’ op de display van mijn gsm. Het telefoongesprek is een goede babbel, maar ik mag nog steeds niet op tweede gesprek komen. Ik word gewoon ter plekke ingehuurd! #ondernemerslife! Dat rumoer op de werkplekken waarvoor ik mijn hart een beetje vasthield, blijkt een leuke, motiverende chaos te zijn waarin ik uitstekend mijn werk kan doen. Samen met andere teamleden die collectief ‘doelgericht’ op het voorhoofd hebben staan, mag ik nieuwe e-mail campagnes voor de Europese consumentenmarkt ontwerpen en uitvoeren. Planning, copywriting, design, testing, ... Ik mag me niet alleen gevraagd en ongevraagd bemoeien met ieder aspect, ik merk ook dat mijn liefde voor online marketing en conversie officieel het level De Pan Uitgerezen bereikt. Het is een waar sneeuwbaleffect. Thuis leg ik het enthousiast uit aan mijn vriendin: ‘Hoe meer ik doe, hoe meer opties ik zie, kansen ik opmerk. Bose werkt met topsoftwareprogramma’s, zet consultants in, leidt hun eigen mensen op. Dit is een heel ander niveau. Zo wil ik werken!’

Bose soundlink micro email design

Jeuk.

Toch is er één groot euvel in de werkwijze van Bose. Het team waarin ik werk, krijgt er zelfs collectief jeuk van. En dat is de manier waarop we e-mails bouwen: iedere – werkelijk íedere – e-mail wordt vanaf een blanco scherm met de hand gecodeerd met flat en master html. Flat html is het schrijven van een volledig nieuwe template die wordt opgevuld met tijdelijke tekst en afbeeldingen. Vervolgens maak je een master file waarin teksten en beeldmateriaal worden afgestemd op de ontvangers van de gesegmenteerde doelgroepen: personalisatie dus. Het werk zelf verloopt vanaf dag één vlot. Maar de processen vertragen ons enorm. Gemiddeld duurt het zes weken van de start tot de launch van een campagne. Zes weken. Dat is de hele zomervakantie van mijn dochter! Dat is de genezingstijd voor een gebroken arm (als je geluk hebt)! In zes weken is een babymuis grootouder geworden! Kan dat niet anders? (Het antwoord op een technische vraag als deze is bij Docom overigens altijd ‘jawel’.)

Ik zet mijn tanden in pasta en projecten.

Samen met het team zorgen we ervoor dat Bose een belangrijke stap neemt in zijn bedrijfsvoering: het aanspreken van een jonger publiek met moderne, innovatieve producten. Met de e-mail campagnes stapt de letterlijk en figuurlijk toonaangevende gigant geleidelijk over op een nieuwe look-and-feel en user experience die aansluit bij een jonger publiek. Zo zorgen we ervoor dat een bezoeker heel soepel vanaf een overzichtspagina van de producten terechtkomt op de storytellingpagina zodat hij meer te weten komt over de beleving van bijvoorbeeld de hoofdtelefoon. Hoe voelen de oorstukken? Hoe zwaar is de hoofdtelefoon? Hoe klinkt het geluid? Vervolgens ontdek je meer over de technische specs en word je naar de bestelpagina geleid. Met de juiste afbeeldingen die de klant aanspreken natuurlijk. Je weet al bijna hoe de hoofdtelefoon ruikt voor je hem bestelt.
Al met al is het een mooi project met leuke collega’s die net als ik webdesign én het bourgondische leven weten te waarderen. Menig lunch brengen we door bij de Griek die een speciale deal heeft voor De Werkende en Studerende Mensch: voor de helft van de prijs! Ook de pastabar van onze inmiddels goede vriend Emiliano kent glorietijden door Bose.

Superproductief.

Ondanks (Of misschien wel dankzij? Zijn koolhydraten niet brandstof voor het brein?) de uitgebreide lunches bij een van onze vele Genkse culinaire vrienden, ligt onze productiviteit ver boven het gemiddelde. En dat heeft het bedrijf door. Na afronding vraagt Bose me om te blijven en mee te werken aan de website voor de professionele doelgroep: PRO. Graag natuurlijk! Voor onder meer evenementenhallen, bioscopen, cafés en stadions breng ik met het team alle visuals tot in de puntjes in orde. Denk aan headers, categorieblokken en productfoto’s. Het is natuurlijk belangrijk dat de afbeeldingen aantrekkelijk eruitzien, maar ook dat ze technisch feilloos zijn: precies het goede formaat garandeert supersnelle laadtijden. Dat plus de juiste afbeelding op het juiste moment voor de juiste persoon creëren een goede user experience. Oh, en strakke deadlines. Die waren er ook. Hele strakke zelfs. Maar daarin zet ik net zo graag mijn tanden als in een goede penne carbonara.

Bose PRO

Zo weinig mogelijk tijd kwijt aan Bose.

‘Zo. Nu zit het er echt op voor me bij Bose’, dacht ik. Niets is minder waar. Toen de website voor de PRO-klanten in de lucht was, stond er een volgend project klaar voor me. De doelgroep? Resellers van de producten van Bose. Het doel? Zo weinig mogelijk tijd kwijt zijn aan Bose. Producten bestellen, onderdelen beheren, herstellingen doorgeven en opvolgen, garanties claimen … Het moet allemaal in een oogwenk en zonder ook maar enige verwarring te regelen zijn. Usability dus! Oftewel: user interaction en user experience. Dat zit onder meer in slimme formulieren waarmee je in slechts enkele minuten alle benodigde informatie voor een garantieclaim of herstelling doorgeeft. En niet alleen op technisch vlak zijn dit belangrijke termen. Ook het design draagt bij aan een instinctief en zo snel mogelijk gebruik van het platform voor resellers. Dus dat heb ik samen met mijn teamleden gerealiseerd.

Rood aangelopen collega.

Ik voel me ondertussen aardig thuis bij Bose, begin door te krijgen dat ik mijn plekje heb veroverd binnen deze gigant en werk samen met de rest van het team hard aan de ontwikkelingen. Niet zonder kritiek op elkaar of met verschillende visies, maar wel zonder frustraties. We zijn op elkaar ingespeeld. Toch klinkt er regelmatig vermoeid gezucht en knerpend tandengeknars achter onze beeldschermen. ‘Jóng! Die ontzettend trage processen om een e-mail campagne op te zetten, werken ons tegen. Genoeg is genoeg!’, klinkt het op een goede dag bij een collega met een rood aangelopen gezicht. Zeker nu duidelijk is dat de samenwerking blijft doorlopen, besluiten we unaniem dat we het anders gaan inrichten.

Van zes naar één week.

In plaats van bij iedere e-mail campagne het wiel opnieuw uit te vinden, ontwerpen we een boilerplate met vaste blokken voor zaken zoals tekst, afbeeldingen en contactgegevens die als basis dient voor iedere e-mail. De blokken zijn zo gecodeerd dat we ook nog eens ‘nekeer zot’ kunnen doen met bijvoorbeeld een gigantische afbeelding, zonder van de huisstijl af te wijken. Het design staat veel sneller, als het nodig is, bouwen we het design ook in de code gemakkelijk op én er is geen flat html meer nodig. We werken meteen in de uiteindelijke e-mail die zich per doelgroep aanpast. Als je weet dat er bij Bose tientallen verschillende e-mails per dag de deur uitgaan naar ontvangers over de hele wereld, zorgt dit voor een tijdsbesparing die bijna net zo groot is als Bose zelf. Bovendien werken we niet meer met een desktop en mobile versie van de e-mails, maar is alles volledig responsive mét een mobile first approach. Want de meeste ontvangers van de e-mails van Bose bekijken die op hun gsm. Dit alles maakt het niet alleen gemakkelijker om de e-mails klaar te stomen van planning en copywriting tot testing en launch, maar ze zien er ook nog een stuk beter uit, op ieder apparaat. Het resultaat? Een doorlooptijd van een week, thank you very much. En een heel trots team.

Konnichiwa!

Ik plak nog steeds bij Bose.

Nog steeds vul ik vele dage bij Bose. In een ander kantoor nu, in Maastricht. Vanuit daar spits ik me toe op het ontwerpen en ontwikkelen van e-mail campagnes die in de roos schieten bij de verschillende doelgroepen, consumenten, resellers en de zakelijke klanten. En die bevinden zich allang niet meer alleen in Europa. Het gaat om alle e-mail campagnes van Bose. Dus ook de berichten aan ontvangers in de VS, Canada, Australië, Arabische Emiraten en zelfs China en Japan! Konnichiwa*! Zo zorg ik ervoor dat de klanten van Bose zich er net zo thuis voelen als ik. En Bose zorgt ervoor dat dat sneeuwbaleffect in mijn passie al drie jaar lang gaande is. Nog steeds zie ik meer en meer kansen; kansen die ik graag doortrek in het werk van Docom.

*'Hallo' in het Japans.

Wat doen we nu voor Bose?

Op de eerste plaats draag ik bij aan het ontwerpen en ontwikkelen van alle e-mail campagnes. Ook optimaliseer ik de e-mails op basis van data-analyses zodat ze iedere keer opnieuw nog beter aansluiten bij de ontvanger. Verder kijk ik samen met de rest van het team naar webdesign, content en user experience. We zorgen onder meer voor afbeeldingen die aansluiten bij de doelgroep. Een seniorenkoppel bijvoorbeeld. Een jonge man. Een gezin met kleine kinderen. Of we kijken naar de laatst bezochte producten van de ontvanger en zorgen dat de voorgestelde producten daarop aansluiten. Dus waar je ook ter wereld woont, Bose staat dicht bij je.

Website van Bose

De resultaten.

Wat bracht dat nu op?

  • Doorlooptijd van één week in plaats van zes voor een e-mail campagne
  • Nieuwe, responsive e-mail template die in alle clients goed werkt
  • Volledig nieuwe website voor consumenten en professionele klanten
  • Nieuw administratief platform voor resellers
  • Een shitload aan ervaring bij een geluidsgigant
  • Online passie die nog verder is aangewakkerd

Al genoeg gezien?
Contacteer ons voor een offerte.

Of ontdek nog een interessant project

Project Wuyts | Automation, branding, ...

Webdesign SOAP koppeling CRM CMS

Veel sneller werken met de slimme website.

#fresh en #clever.

We vernieuwden het logo en de complete huisstijl, van naamkaartje tot raamborden voor de verkoop en verhuur van panden. Daarbij kleurden we binnen de door de opdrachtgever bepaalde lijntjes. Netjes! Maar ook de website werd grondig onder handen genomen!

Meer over dit project