UW WEBSITE
LATEN OPBRENGEN?

DOCOM is gespecialiseerd in SEO, online marketing
en conversie om er voor te zorgen dat uw website vindbaar is,
èn verkoopt.

HOE VERBETER IK MIJN CONVERSIE?

doelen opstellen, user experience en interaction design

Optimale User experience

Wat wilt u dat de klant gaat doen op uw website? Het klinkt simpel, maar weinig websites hebben een doel waar naartoe gewerkt kan worden. Als wij hier een duidelijk beeld over hebben kunnen we ontwerpvoorstellen doen voor de website, wat volgens ons het beste gaat werken. We zorgen er voor dat het ontwerp gebruiksvriendelijk is, en de klant automatisch zal leiden naar waar u wilt dat hij terecht komt.

testen doen op de websites

A/B-testen

In deze fase bekijken we waar je mogelijk klanten verliest of juist wint. Op basis van deze resultaten gaan we aanpassingen doorvoeren en deze op verschillende manieren aan de klant presenteren. Het kan gaan om een simpele knop anders te plaatsen, of de volgorde van de inhoud wat aan te passen. Door verschillende versies van de zelfde pagina online te zetten, en het verkeer hierover te verdelen, is het makkelijk af te leiden welke versie van de pagina het beste presteert.

resultaten samen bekijken

Meten is weten

Alles wat we ondernemen om de website te verbeteren wordt zorgvuldig opgevolgd. Elke interactie op de site wordt bijgehouden en de resultaten hiervan bekijken we aan de hand van cijfers, grafieken, en heatmaps. Op basis van deze resultaten kunnen we conclusies trekken over hoe de website presteert, en indien nodig herhalen we enkele stappen met betrekking tot UX en A/B-testing om zo opnieuw de resultaten te optimaliseren.

BETER GEVONDEN WORDEN IN GOOGLE EN EEN BETERE CONVERSIE OP UW WEBSITE?

WIL IK WEL!

Nee, ik heb liever dat mijn website geheim blijft...

SCOOR HOOG IN GOOGLE

Een betere ranking in de zoekmachines?

Als we over SEO praten gaat het vooral over de ranking in Google, maar er zijn meerdere redenen waarom een goede SEO in je website nodig is. Het is een boost voor je naamsbekendheid, goede SEO verbetert ook de prestaties en snelheid van je website. Bijna 90% van de potentiële klanten zoekt eerst je bedrijf online op, en als je seo goed in elkaar zit gaan ze jou als één van de eerste zoekresultaten tegenkomen in Google. Dat is toch wat wij allemaal willen bereiken. De dag van vandaag is het erg moeilijk om gevonden te worden op algemene zoekwoorden, maar de gebruiker gaat ook meer en meer gericht zoeken. Speel daarom in op lange en specifieke zoektermen om de gebruiker meteen te tonen waarnaar hij op zoek is.

SOCIAL MEDIA MARKETING

Promoten op facebook, twitter, linkedin, ...?

Het promoten op sociale netwerken heeft geen directe, maar wel indirecte invloed op je SEO en op je ranking in de zoekopdrachten bij Google. Hoe meer volgers en likes je kunt verzamelen op facebook, twitter, instagram, enz., hoe meer leads je krijgt naar jouw website. Sociale netwerken zijn trouwens ook heel goed om de branding te verbeteren van je producten of diensten.

Ons advies: Neem social media zeker mee in je marketing strategie, ze zijn net zo belangrijk als SEO. Het is zelfs zo belangrijk dat social media en SEO samen één activiteit zijn om de resultaten van je website te verbeteren.

EMAIL MARKETING

Het best manier om ( poteniële ) klanten te bereiken

Email marketing is een directe vorm van marketing. Je kan e-mails versturen naar bepaalde doelgroepen met commerciële boodschappen. Het voordeel van email marketing is dat het goedkoop is vergeleken met gedrukte nieuwsbrieven, en het gaat ook allemaal veel sneller. Je verzendt, en het is binnen de paar minuten aangekomen.

We moeten natuurlijk niet vertellen dan de inhoud van je e-mail allesbepalend is. Je zorgt het best voor een gerichte campagne met een duidelijke call-to-action om de beste resultaten te behalen. Vermijd mails met overdreven veel reclame en kies voor een informatieve boodschap die samengaat met een duidelijke

Naast de inhoud is ook timing is een belangrijk aspect bij het versturen van deze mails. Dit hangt af van de doelgroep die u wilt bereiken. Verstuur de mails wanneer de meeste mensen in jouw doelgroep achter de computer zitten of op hun smartphone bezig zijn. Uit studies blijkt dat u B2C doelgroepen het beste bereikt na de kantooruren. Voor B2B doelgroepen ligt dat heel anders, en kan je ook de weekends het best vermijden.

CONTACTEER ONS

HEEFT U VRAGEN?

Wij streven naar volledige transparantie, zowel op onze website als in onze directe communicatie. Mocht er iets niet nog niet helemaal duidelijk zijn of als u bijkomende informatie wenst, dan horen wij graag van u.

CONTACTEER ONS